Raadslid PRO – actief sinds 2021
Mijn naam is Marion Das-Schellekens (1967), ik ben geboren in Oisterwijk en opgegroeid in Haaren. Ik ben getrouwd en heb 2 volwassen kinderen. Ik werk sinds 1996 bij WSD als administratief medewerker, en ben daar sinds 2013 ook actief als OR-lid.
Ik ben in 1993 actief geworden bij Progressief ’96 in Haaren en sinds de herindeling in 2021 ben ik raadslid in Oisterwijk.
Binnen PRO houd ik me vooral bezig met het sociaal beleid (o.a. minimabeleid, aanpak schuldenproblematiek, Wmo, participatie, jeugd- en jongerenbeleid).
Ik vind het belangrijk dat álle inwoners van Oisterwijk dezelfde kansen krijgen. We zijn niet allemaal gelijk, maar wel gelijkwaardig!
Ook houd ik me bezig met alle zaken die in Haaren spelen en ben ik het aanspreekpunt voor de Haarense inwoners. Want Haaren, maar ook Heukelom en Moergestel moeten in beeld blijven binnen de Oisterwijkse politiek.
Raadslid PRO – actief sinds 2014
Sinds 2014 zet ik mij actief in voor PRO, met als doel een sociaal groen Oisterwijk te creëren waarin iedereen de mogelijkheid heeft om deel te nemen.
Als raadslid heb ik mij gespecialiseerd in ruimtelijke ontwikkelingen. Oisterwijk is een prachtige plaats, maar dat brengt ook uitdagingen met zich mee. Elk hoekje van Oisterwijk heeft al een bepaalde bestemming, en bij elke nieuwe ontwikkeling komen diverse belangen samen. In Oisterwijk is het niet altijd mogelijk om alles overal te realiseren; weloverwogen keuzes zijn onvermijdelijk.
Mijn roots liggen in de Pannenschuur, en na korte periodes in Breda en Tilburg te hebben gewoond ben ik snel teruggekeerd naar Oisterwijk. Bijna mijn hele leven ben ik lid van de Kanovereniging.
Raadslid PRO – actief sinds 2024
Als vrijwilliger bij Thuisadministratie help ik mensen die moeite hebben met hun administratie. Dit leidt vaak tot geldproblemen en dat geeft dan veel stress. Dat gun ik niemand. Met mijn kennis van geldzaken help ik mensen om weer overzicht te krijgen, zodat ze weer met vertrouwen de toekomst tegemoet kunnen zien. Dat geeft mij veel voldoening. Daarom ben ik ook lid van PRO Oisterwijk. Deze partij staat voor een socialer en eerlijker Oisterwijk, en daar voel ik mij thuis.
Sinds 2023 ben ik met pensioen en heb ik meer tijd. Naast mijn vrijwilligerswerk wandel ik graag lange afstanden. Samen met mijn vrouw Hanneke loop ik onder andere de Nijmeegse Vierdaagse en het Pieterpad. Een hoogtepunt was onze wandeltocht naar Rome. Dat was fantastisch.
Binnen de fractie houd ik mij bezig met financiën. Dat is belangrijk, want bij de gemeente Oisterwijk gaat jaarlijks ruim 100 miljoen euro om. U kunt bij mij terecht met vragen of ideeën over dit onderwerp.
Raadslid PRO – actief sinds 2010
Sinds 2010 zet ik me in om van Oisterwijk een socialer, groener en veiliger dorp te maken.
Als raadslid wil ik de natuur in Oisterwijk verbeteren, meer betaalbare woningen bouwen, armoede en eenzaamheid bestrijden en het langzaam verkeer veiliger maken. Daarom ben ik politiek actief voor PRO. Ik houd me breed bezig met alle politieke onderwerpen, met een nadruk op financiën, verkeer, bestuur en sociale zaken.
Geboren in 1963, opgegroeid in Twente, ben ik (na omzwervingen door Nederland) in 2001 in Oisterwijk komen wonen. Dat is het dorp van mijn vrouw. Twee studerende zoons wonen nog thuis en een zoon woont samen in Tilburg. Ik werk vanuit huis, waar ik als adviseur bedrijven begeleid bij de ontwikkeling van nieuwe producten, zoals voor de energietransitie en virtual reality.
Commissielid PRO – actief sinds 2026
Na vijf jaar als partijvoorzitter ben ik klaar om als raads- of commissielid direct impact te maken. Ik geloof in een groen en sociaal Oisterwijk waar we echt zuinig zijn op onze prachtige natuur. Wat mij betreft krijgen fietser en voetganger altijd voorrang, zodat we veilig en gezond door onze gemeente kunnen bewegen.
Geboren in 1980 en na een jeugd in Haaren, woon ik inmiddels 23 jaar in Oisterwijk. Als vader van drie kinderen en ondernemer in de Afrikaanse reisbranche kijk ik met een brede blik naar de wereld, maar mijn hart ligt bij onze lokale gemeenschap. Je vindt me vaak sportend in de bossen of bij Taxandria Atletiek, waar ik al 12 jaar vrijwilliger ben.
Spreek me aan over natuurbehoud, verkeersveiligheid of sport en bewegen. Ik sta voor de kracht van PRO: benaderbare mensen die echt luisteren naar wat er speelt in onze dorpen.
Commissielid PRO – actief sinds 2026
Vanuit mijn grote interesse in de mogelijkheden om de gemeente Oisterwijk voor iedereen socialer, gezonder en groener te helpen maken voor de toekomst heb ik me aangemeld als lid van PRO en wil ik me graag inzetten voor onze gemeente.
Ik wil bijvoorbeeld graag meewerken aan een groenere omgeving die bijdraagt aan een gezonder leven voor alle inwoners door van gezonde opties de makkelijkste opties maken. Hierdoor kunnen en zullen we vanzelfsprekender gezondere keuzes maken.
Vanuit mijn ervaring in verschillende sectoren, waaronder maatschappelijke dienstverlening, zakelijke dienstverlening, zorg en onderwijs, en mijn ervaring als mantelzorger, geloof ik sterk in de kracht van preventie en vind ik het belangrijk in oplossingen te denken.
Commissielid PRO – actief sinds 2026
In een samenleving waar geld, macht en machogedrag vaak domineren, wil ik laten zien dat het ook anders kan. Niet langs de zijlijn, maar actief betrokken. Dat deed ik eerder in gemeentelijke commissies, de ondernemingsraad en diverse vrijwilligersbesturen.
Tegenwoordig ben ik actief als EHBO’er, zowel op sportvelden en bij evenementen als bestuurlijk. Sinds mijn vrijwillige pensioen in maart 2025 is er weer ruimte om me in te zetten voor de gemeentepolitiek.
Ik geloof in een levendige gemeenschap die recht doet aan iedereen, de natuur respecteert en opkomt voor mensen met minder geld of macht. Thema’s als wonen en ruimte vragen om sociale, linkse politiek die de markt begrenst.
Met mijn achtergrond in het bedrijfsleven draag ik bij aan strategische discussies en creatieve communicatie. Als analytisch denker met helikopterview verbind ik mensen en vertaal hun verhalen naar beleid.
Commissielid PRO – actief sinds 2015
Sinds 1986 ben ik al lid van Pro, later Groen links en nu weer PRO: de partij die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving, en groen en natuur als de belangrijkste aandachtspunten heeft.
Voor een baan als Gz psycholoog bij de Hondsberg ben ik vanuit het noorden naar Oisterwijk verhuisd. Daarna heb ik gewerkt in verschillende organisaties van de 0e tot de 3e lijn. Mijn expertise ligt dan ook in de gezondheidszorg.
Ik ben getrouwd, heb 2 volwassen kinderen en ben trotse oma van 3 kleinkinderen.
Ik was de afgelopen 10 jaar commissielid Inwonerszaken en wil me ook nu weer inzetten voor de jeugd, ouderenzorg, preventie, armoedebestrijding, participatie: voor het creëren van kansen voor iedereen, voor de integratie van statushouders en voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne.
Ik ga graag met burgers in gesprek als ze vragen of problemen hebben op deze terreinen.
Fractielid PRO – actief sinds 2025
Mijn naam is Gert Geurtsen (1954). Ik woon sinds oktober 1999 in Oisterwijk. Inmiddels woon ik al ruim 20 jaar alleen met mijn 2 poezen.
Al sinds mijn 12e heb ik allerlei vormen van vrijwilligerswerk gedaan, wat mij veel ervaring heeft opgeleverd. Oisterwijkers kennen mij mogelijk als oma Boekentas of als productieleider van de musical ‘Maroesja’. Ook op de Kikkenduut was ik actief, o.a. als medeorganisator van verschillende schoolprojecten (zoals ‘Reis om de wereld in 2 weken’ in de rol van Passepartout).
Ik ben al jarenlang geïnteresseerd in politiek. Ik vind het belangrijk om de menselijke maat niet uit het oog te verliezen. En om natuur en milieu in beleid een belangrijke plek te laten innemen. Tot slot spreekt PRO mij aan, omdat we doorzichtig zijn in ons beleid, we geen verborgen agenda hebben en van aanpakken weten. En omdat we bereid zijn om te luisteren naar instanties en individuelen die een onderwerp onder de aandacht willen brengen.
Bestuurslid PRO – penningmeester
Ik ben Wil de Kort, woon in Oisterwijk en zit sinds 2019 als penningmeester in het bestuur van PRO. Vanaf 2005 tot 2018 ben ik voor PRO actief geweest als commissielid ( 4 jaar), raadslid ( 2 perioden van 4 jaar) en weer commissielid ( 3 jaar). Tot en met 2020 was ik werkzaam als beleidsadviseur op het sociaal domein bij enkele gemeenten, waarvan het grootste gedeelte bij de Gemeente Tilburg.
Naast genieten van mijn pensioen ben ik ook nog bestuurslid van Leergeld Oisterwijk en de VHVO (vereniging van vrijwilligersorganisaties op het terrein van zorg en welzijn).
Bestuurslid PRO
Ik ben Henry Molenaar en woonachtig in de kern Haaren en ben sinds 2019 lid van het bestuur van PRO. Toen ik in 1982 naar Haaren verhuisde ben ik direct lid geworden van het voormalige Progressief Haaren/P’96. Ik ben daar commissielid geweest, raadslid en voorzitter. Mijn drijfveer hierbij was steeds dat het allemaal anders (soms beter) georganiseerd kan worden en dat ik daar graag over mee praat. En ik kan niet tegen onrecht!
Mijn werkzame leven heb ik 34 jaar doorgebracht bij ABN AMRO, daarna heb ik nog 2 jaar les gegeven bij Fontys HRM en heb ik nog een jaar gewerkt in de zorg. Sinds 2019 ben ik met pensioen en nog steeds druk met van alles.
Bestuurslid PRO
Mijn naam is Lex Jussen. Sinds 1998 woon ik in Oisterwijk. Ik ben geboren en getogen in Vaals, aan de voet van het Drielandenpunt. In 1984 zijn mijn vrouw en ik naar Brabant verhuisd. Er was toen geen werk in het onderwijs te vinden in Limburg.
Met uitzondering van een periode van 6 jaar heb ik van1984 tot februari 2025 gewerkt op Durendael, het Kempenhorst College (Oirschot) en het Heerbeeck College (Best). Begonnen als docent Engels, tussendoor plaatsvervangend rector en directeur, en tot slot als directeur HR. In de periode 2010-2016 heb ik zowel als zelfstandige als in dienstverband gewerkt als trainer/coach/consultant op het gebied van leiderschap en teamontwikkeling.
Het gedachtegoed van PRO spreekt mij enorm aan. Ik zou dan ook niet voor een andere partij kunnen kiezen. Als bestuurslid wil ik graag van betekenis zijn voor de partij en daarmee voor de burgers van onze gemeente.